Som medlem i moderaterna har du bland annat möjlighet att göra din röst hörd, bli aktiv samt påverka hur vår politik utformas. Du blir även inbjuden till våra aktiviteter. Du bestämmer själv hur aktiv du vill vara. Vissa nöjer sig med att bara vara just medlemmar och genom detta stödja vårt arbete. Somliga ägnar mycket av sin tid åt politik, och andra jobbar aktivt i sin förening.

Att bli medlem i moderaterna innebär att du stödjer en politik som vill skapa ett samhälle där varje människa får utrymme att bestämma över sitt eget liv. En politik som värnar om att varje människa är unik och som står upp för allas rätt att vara olika. En politik som säger ja till valfrihet för alla, men också vågar tala om frihetens begränsningar.

Moderaterna är en idéburen organisation. Vår uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer. Vårt mål är att hela tiden vara ett parti i förändring. Ett parti som söker utmaningarna, pekar på samhällsproblemen och som sätter resultatet för människor före sakfrågorna.

Så här blir du medlem

1. Bli medlem via webben genom att betala säkert med kontokort. Ditt medlemskap kan ta upp till 3 bankdagar innan betalningen registrerats. http://www.moderat.se/web/Medlemskap.aspx
  2. Ring telefonnummer 0939-100 30 00. Medlemsavgiften på 100 kronor belastar då automatiskt din telefonräkning. Tala in i tydlig ton ditt fullständiga personnummer, ditt namn, din adress, och ditt telefonnummer. Tänk på att först fråga den som betalar telefonräkningen om lov.
  3. Skicka SMS (endast nya medlemmar) till 72550 med text och personnummer (ååmmdd-xxxx) enligt följande: MODERAT MEDLEM PERSONNUMMER. Medlemsavgiften på 100 kronor belastar då automatiskt din telefonräkning.
  4. Skicka ett mejl till info@moderat.se så skickar vi ett inbetalningskort.
  5. Du kan också sätta in 100 kronor på bankgiro 5040-0365. Ange då namn, adress, telefonnummer, e-postadress samt om du vill vara medlem i partiet eller MUF.