Basutbildning 18.4

Sten Nordin tar emot första exemplaret av Sofiamoderaternas hedersplakettSofiamoderaternas hedersplakett

T.v. Anders Alvebäck, ordförande i Sofiamoderaterna, delar ut föreningens första hedersplakett till Sten Nordin, finansborgarråd och ordförande i kommunstyrelsen i Stockholm. T.h. Sofiamoderaternas hedersplakett.

Kvällens utbildning med Sten Nordin blev mycket lyckad! Sten talade om Stockholms utmaningar och efteråt hade vi gruppvisa diskussioner om frågorna och då speciellt vad som rör Södermalm. Ombyggnaden av Slussen är definitivt en av de frågor som oroar mest och kommer att bli en lokal fråga – kanske mest en pedagogisk sådan. Tiggeriet togs också upp liksom bostäder, trafiksituationen på Folkungagatan, Söderstaden, tunnelbana till Nacka och Karolinska mm.

Efter sitt anförande fick Sten det första exemplaret av Sofiamoderaternas hedersplakett med den inetsade texten “Tack för din insats” “Sofiamoderaterna”. Sten sade att han var rörd och tacksam för utmärkelsen, vilket vi alla ärligen tror att han var.

Vår valledare Per Melin fyller femtio år idag och uppvaktades med vin, hurrande och sång.

Sofiamoderaterna